پنجشنبه، آذر ۰۶، ۱۳۹۳

فولکس واگن: سرمایه گذاری سنگین علیرغم سیاست صرفه جویی!


منبع: سایت کانال تلویزیون دولتی شمال آلمان، ان-د-ار NDR
ترجمه: اکبر تک دهقان
6 آذر 1393- 27 نوامبر 2014


نمایی از شهر ولفزبورگ و کارخانه فولکس واگن

شرکت فولکس واگن *1 در مسیر هدف خود مبنی بر قرارگرفتن در رأس بازار اتوموبیل جهان، از سرمایه گذاریهای خود کسر نمیکند. در 5 سال آتی، این کنسرن قصد دارد 85.6 میلیارد یورو به این منظور هزینه کند. این موضوع را شورای نظارت کنسرن *2 در روز جمعه  [21 نوامبر- 30 آبان] در شهر ولفزبورگ (Wolfsburg) اعلام کرد.*3 این سرمایه باید در [تقویت و ایجاد] کارگاههای تولید و مدلهای تازه، همچنین در توسعه تکنولوژیهای جدید بکار گرفته شود. به این ترتیب، شرکت اتوموبیل سازی فوق علیرغم هدف صرفه جویی اعلام شده آن، برنامه اصطلاحاً 5 ساله خود را در محدوده ای قابل مقایسه [با اعلام گذشته] تکمیل میکند: در طرح سال قبل، می بایستی برای دوره زمانی تا سال 2018، بمبلغ 84 میلیارد یورو سرمایه گذاری صورت میگرفت. 


تأکید بر تولید در آلمان

نیمی از سرمایه گذاری در تأسیسات و ماشین آلات قسمت اتوموبیل، برای آلمان در نظر گرفته شده است- و در مجموع 16 میلیارد یورو از کل سرمایه گذاریها به ایالت نیدرزاکسن (Niedersachsen) تعلق میگیرند. رئیس شورای کارخانه کنسرن فولکس واگن، برند اوُسترلوخ (Bernd Osterloh)، پس از نشست شورای نظارت کنسرن (Aufsichtsratssitzung) در روز جمعه اعلام کرد: "شرکت فولکس واگن در این دور از برنامه ریزی، بازهم با صراحت بر [حفظ] مرکز تولید خود در آلمان تأکید میکند." رئیس شورای کارخانه همچنین ادامه سرمایه گذاریهای سنگین را تأییدی بر این موضوع می داند، که صرفه جویی مالی شرکت، نمی بایستی حذف مشاغل را بدنبال داشته باشند. بنقل از مقام مذکور، "کنسرن فولکس واگن همچنان با تمام نیرو دست به سرمایه گذاری در مراکز تولید خود در سایر کشورها زده، و به این وسیله همچنین تقریباً 600000  محل کار را در جهان حفظ میکند. 



تضمین آینده تولید در شهر هانور

بویژه به حفظ مرکز تولید فولکس واگن در شهر هانور (Hannover مرکز ایالت) توجه شده است: کنسرن فولکس واگن قصد دارد، وانت جدید کرافتر (Crafter) و خودروی شهری کادی (Caddy) را در سالهای آتی هم در مرکز ایالت تولید کند. این را نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن از حزب سوسیال دموکرات استپان وایل (Stephan Weil) اطلاع داد. مقام مذکور بعنوان عضو در نشست شورای نظارت کنسرن در روز جمعه حضور داشت. به این وسیله، ادامه تولید و حفظ مشاغل در بخش خودروهای تجاری در شهر هانور با حدود 14000 نفر شاغل آن، تا دهه آینده تضمین شده است. کمیته کنترل کنسرن، توافق مربوط به ادامه تولید خودروهای فوق را در هانور تأیید کرد. فولکس واگن تاکنون همچنین بدنه خودروها برای مارک پورشه پانامرا (Porsche Panamera) را هم در شهر هانور تولید کرده بود. اما نسل بعدی لیموزین های 4 در، بطور کامل در شهر لایپزیک (Leipzig) تولید خواهند شد. بدون سپردن تولید مدلهای کرافتر و کادی، خطوط تولید کارگاههای شهر هانور نمیتوانستند بطور کامل کار کنند.


رئیس کنسرن  و حفظ ثبات در سرمایه گذاری

رئیس کنسرن فولکس واگن مارتین وینترکرن (Martin Winterkorn)، روز جمعه در مرکز این شرکت در شهر ولفزبورگ (Wolfsburg) در زمینه مسئله سرمایه گذاری در این مؤسسه گفت: "برای ما بهره وری [تولید]، در وحله اول به این معنی نیست که: ما سطح سرمایه گذاریها در تأسیسات و ماشین آلات در بخش اتوموبیل سازی کنسرن را طی همه دوره برنامه ریزی ثابت نگهداریم- و این علیرغم افزایش نیازها و قرار رشد تعیین شده قبلی". *4 چهار ماه قبل بود که مارتین وینترکرن، برنامه سختگیرانه بهره وری (یا بازدهی بیشتر و بهتر کار و تولید) را مقرر کرده بود. قبل از همه، از آنجا که از تولیدات خودروهای سواری مارکهای اصلی شرکت به اندازه کافی درآمد کسب نمیشود، رئیس شرکت قصد دارد سالانه 5 میلیارد یورو صرفه جویی کند. به این منظور باید از نظر رئیس شرکت، قدرت سوددهی اتوموبیلهای اصلی شرکت از طریق صرفه جویی ها و افزایش بهره وری تقویت گردند. در قسمت تولید موتور اتوموبیل، برای اصلاحات جدیدی که متوجه کارآیی، میزان مصرف سوخت و درجه استهلاک، همچنین توسعه بعدی موتورهای هیبریدی و برقی میگردد، برنامه ریزی شده است. اما اینکه میزان سوددهی مارکهای اصلی اتوموبیل این شرکت دقیقاً چگونه افزایش خواهند یافت، از سوی رئیس کنسرن توضیح داده نشد.*5

برنامه نوسازی همه انواع اتوموبیلهای فولکس واگن

با اختصاص مبلغ 41.3 میلیارد یورو [از مجموع 85.6 میلیارد یورو]، بخش اعظم سرمایه گذاری در ماشین آلات و تأسیسات قسمت اتوموبیل، در خدمت نوسازی تولید و گسترش انواع محصولات همه مارکهای کنسرن قرار خواهد گرفت. یک نقطه تمرکز در این زمینه، مربوط به گسترش خط تولید اصطلاحاً انواع اس-او-فاو (SUV-Palette، بفارسی: اس-یو-وی و یا :شاسی بلند)، یعنی عرضه خودروهای سواری با چهارچرخ محرک (Allradantrieb، در فارسی همچنین:4WD) و بدنه خودروهای بیابانی میشود. علاوه بر این، کنسرن فولکس واگن قصد دارد 23 میلیارد یورو برای ایجاد کارگاههای تولیدی تازه صرف کند. تاکنون کارخانه جدید تولید کرافتر (Crafter) در لهستان و کارخانه جدید آئودی (Audi) در مکزیک برنامه ریزی شده اند.   
--------------------
توضیحات مترجم

*1- شرکت فولکس واگن، طبق آمار سال گذشته آن، دارای 570000 شاغل است. این کنسرن بزرگترین شرکت اتوموبیل سازی اروپا و دومین شرکت بزرگ اتوموبیل سازی جهان پس از تویوتا محسوب شده، و سود خالص آن در 6 ماه اول سال گذشته مبلغ 4.8 میلیارد یورو در برابر 98.7 میلیارد یورو از مجموع فروش آن را بالغ گشته است. میزان فروش فوق در زمان یاد شده، 3.5% بیش از سال قبل است.

دولت ایالت نیدرزاکسن که شهر ولفزبورگ در آن واقع است، دارای 12.7% از سهام این شرکت، و از میان بقیه سهامداران آن، میتوان از یک شرکت سرمایه گذاری قطری با سهم 15.6% نام برد. سهامدار اصلی این شرکت، نهادی تأسیس شده از سوی شرکت اتوموبیل سازی پورشه است، که امروزه خود بخشی از شرکت فولکس واگن محسوب میگردد.


نمودار عنوان و میزان سهام سهامداران کنونی کنسرن فولکس واگن:


این کنسرن بجز مارکهای مشهور سواری متعلق به فولکس واگن، مالک کامل و یا تقریباً کامل شرکتهای زیر هم هست:

1- آئودی، 2- اشکودا، 3- سه آت، 4- بنتلی، 5- لامبورجینی، 6- بوگاتی، 7- خودروهای تجاری مارک فولکس واگن، 8- اسکانیا (کامیون و اتوبوس)، 9- ام-آ- ان (کامیون و اتوبوس)، 10- پورشه، 11- دوکاتی (موتورسیکلت) و با سهم 19.99% شریک در سوزوکی. شرکت سهامی فولکس واگن همچنین در 11 شرکت و بانک و مؤسسه مختلف نیز، مالک همه سهام  و یا بخشی از سهام  است.

- در نشانی زیر در همین وبلاگ، ترجمه مطلبی تحت عنوان "سود نجومی کنسرن فولکس واگوُن" بتاریخ 9 اسفند 1391- 27 فوریه 2013، منتشر شده است. بویژه در ذیل "توضیحات مترجم"، توضیحات نسبتاً مفصلی در معرفی این کنسرن، همچنین فعالیت آن در جریان حکومت نازیها در آلمان، وجود دارد:


*2- شورای نظارت کنسرن فولکس واگن، هم اینک دارای 20 عضو است، که بطور مساوی میان سهامداران و نماینده گان شوراهای کارخانه ها و اتحادیه های کارگران صنایع فلز آلمان تقسیم شده است. اطلاعات کاملتر در این زمینه:


*3- ولفزبورگ (Wolfsburg) یکی از شهرهای بزرگ آلمان و از جدیدترین شهرهای این کشور است. ولفزبورگ بعنوان منطقه مسکونی کارگران شرکت فولکس واگن، که فعالیت آن با تولید اتوموبیل سواری فولکس واگن قدیمی و مشهور آغاز شده بود، در سال 1938 بنا شده است. از سال تأسیس، این شهر مرکز اصلی تولید و اداری کنسرن فولکس واگن است. جمعیت کنونی شهر، 122457 نفر، و شهردار آن، از حزب سوسیال دموکرات آلمان است. شهر ولفزبورگ طبق نتایج یک تحقیق علمی منتشره در سال 2010، پنجمین شهر بلحاظ اقتصادی نیرومند آلمان محسوب میگردد.

- تصاویر پانورامایی زیبا و حرفه ای و جدید از شهر ولفزبورگ و تأسیسات کارخانه فولکس واگن. تصاویر بطور اتوماتیک حرکت میکنند و میتوان بدلخواه هم آنها را حرکت داد.






*4- البته جمله بندی جناب رئیس در توضیح ضرورت افزایش بودجه تحقیق و توسعه در مؤسسه خود، اندکی ادیبانه و هنرمندانه است! اما منظور او این است، که وقتی تقاضا و الزامات بازار و تولید اتوموبیل، و قدرت رقابت رقیبان در بازارهای اروپا و جهان افزایش یافته و تغییر میکنند، در اینصورت نمیتوان مبلغ اختصاص داده شده برای تحقیق و توسعه در مدلهای جدید را در سطح همان مبلغ  سال گذشته باقی گذاشت، بلکه متناسب با شرایط جدید، میزان رقمی این بودجه هم باید تغییر کند. احتمالاً او بطور غیرمستقیم خطاب به این یا آن نماینده شورای نظارت کنسرن و در پاسخ به بحثهای مخالفین نظر خود در این شورا صحبت میکند. او باید سیاست اعلام شده خود، مبنی بر ضرورت انجام صرفه جویی شدید را از یک طرف، و  طرح افزایش سنگین بودجه تحقیق و توسعه از طرف دیگر را، کنار هم گذاشته، آن را برای کارکنان و مخالفان سیاست صرفه جویی خود توجیه کند.

خواننده نکته سنج همچنین باید در نظر بگیرد، که بدلیل موقعیت تعیین کننده کنسرن فولکس واگن در چهارچوب صنایع اتوموبیل سازی در اروپا و جهان، سیاستهای شورای نظارت آن در اعلام تعیین بودجه سنگین تکنولوژی و توسعه آتی کنسرن، بطور اجتناب ناپذیری نقشی جهت دهنده برای آینده کل صنایع اتوموبیل سازی در جهان دارد.

*5- مقاله اندکی مشکوک است، اینکه شاید بعدها موضوع اخراج و کاهش پرسنل شاغل بعنوان راه حلی که "دقیقاً" موجب افزایش سوددهی تولید مارکهای اصلی شرکت خواهند شد، مطرح گردد.
--------------------
محتوای مقاله، دیدگاه مترجم را منعکس نمیکند. اطلاعات موجود در بخش توضیحات، از سوی مترجم و با دقت لازم، از منابع مختلف آلمانی زبان جمع آوری شده اند.
عنوان اصلی مقاله: علیرغم صرفه جویی فولکس واگن با قدرت سرمایه گذاری میکند
VW investiert trotz Sparkurs kräftig
تاریخ اصلی مقاله: 21 نوامبر 2014 – 30 آبان 1393
علامت کروشه [] و  پرانتر ()  و مطالب درون آنها، بمنظور انتقال بهتر موضوع، از سوی مترجم بکار رفته اند.
تأکید از طریق خط کشی و فونت درشت در داخل متن، بجز سوتیترها، از مترجم است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


جمعه، آبان ۲۳، ۱۳۹۳

اطلاع به بازدید کنندگان


بازدید کننده گرامی!

این وبلاگ برای مدت نامعلومی به روز نخواهد شد.
 
اکبر تک دهقان
14 نوامبر 2014
--------------------

شنبه، آبان ۱۷، ۱۳۹۳

نتایج بررسی قدرت مالی بانکهای حوزه یورو


منبع: سایت کانال اول تلویزیون دولتی آلمان ARD
ترجمه: اکبر تک دهقان
17 آبان 1393- 8 نوامبر 2014

طی کنترل توان تحمل بانکها توسط بانک مرکزی اروپا، 25 بانک از 130 بانک مورد بررسی، مردود شده اند. 12 بانک از بانکهای فوق- از آن میان بانک رهنی مونیخ (Die Münchener Hypothekenbank)-، البته قادر شدند طی زمان بررسی، وضعیت سرمایه اصلی خود را بهبود بخشند. از این رو، در واقع تنها 13 بانک در حوزه یورو، بعنوان بانکهایی در معرض خطر طبقه بندی میشوند. این بانکها در مجموع 10 میلیارد یورو کمبود سرمایه دارند. این تعداد، آشکارا کمتر از میزانی است که احتمال میرفت.

صرفنظر از بانک رهنی مونیخ، همه بانکهای آلمانی در این کنترل سرمایه اصلی بانک، از آن میان ها-اس-ها نورد بانک (Die HSH Nordbank)، که بویژه در معرض خطر شناخته شده بود، موفق بودند. بازرسان بانک مرکزی اروپا به این نتیجه رسیدند، حتی در حالت بروز بحران اقتصادی، که در بررسی فوق فرض شده بود- یعنی با سقوط قدرت بازپرداخت وام گیرندگان آن بمیزان قدرت تأثیر بحران فرضی-، هنوز نرخ سهم سرمایه اصلی بانک فوق در سطح 6.1% باقی خواهد ماند. حداقل تعیین شده این نرخ [برای این بانک]، 5.5% بود. نرخ سهم سرمایه اصلی تعیین میکند، که نسبت سرمایه اصلی یک بانک در مقایسه با ریسکهای بعهده گرفته شده، نظیر سپرده های مشتریان و یا بدهیهای بانک به مؤسسات دیگر، چه میزان است. 

ایتالیا؛ بازنده بزرگ

در مجموع و بطور کلی، مؤسسات آلمانی نشان دادند که در مقایسه با دیگران، دارای قدرت مقاومت بیشتری هستند. دویچه بانک (Die Deutsche Bank) کنترل صورت گرفته را براحتی از سر گذراند- و این علیرغم اینکه افزایش سرمایه اصلی این بانک در ماه ژوئن سال جاری، مد نظر قرار نگرفته بود، از آنجا که نتایج آن به بیلان سال 2013 مربوط میشد. حتی در حالت بروز بحران، نرخ سهم سرمایه اصلی این بانک به سطح 8.8% بالغ میگردد. تقریباً همینطور مثبت، نتیجه امتحان در مورد کومرتس باک (Die Commerzbank) بود.

در میان 13 بانکی که در کنترل صورت گرفته کاملاً مردود شدند، دو بانک اویرو بانک (Die Eurobank) و ناسیونال بانک (Die National Bank) از یونان، هلنیک بانک (Die Hellenic Bank) از قبرس، بانک فرانسوی- بلژیکی دکسیا (Dexia)، بانک اتریشی (ÖVAG)، بانک ایرلندی پرمامنت (Permanent TSB) بانک پرتقالی (Die Banco Comercial) و بقیه شامل دو بانک اسلوونی و 4 بانک ایتالیایی می گشتند. 

بانک مرکزی اروپا، بزرگترین شکاف را در مورد بانک ایتالیایی (de Monte dei Paschi) مشخص کرده، که بتنهایی 2.1 میلیارد یورو کمبود سرمایه داشته است. این بانک که مرکز آن در شهر سی انا (Siena)  و قدیم ترین بانک هنوز موجود جهان محسوب میگردد، در دوره اخیر بدلیل زیانهای آن، مداوماً در رسانه های عمومی مطرح میشده است.

بانکها بیلان سالانه خود را بهبود بخشیدند

معاون بانک مرکزی اروپا ویتور کونستانسیو (Vitor Constancio) از نتایج بررسی صورت گرفته رضایت داشت: "این بررسی عمیق، که تاکنون هرگز صورت نگرفته بود، اعتماد عمومی را به حوزه بانکی تقویت خواهد کرد. این اقدام باید به این منجر گردد، که بانکها بازهم بیشتر وام بدهند و به این طریق، به وضعیت رشد اقتصادی کمک کنند."

رئیس بانکهای "صندوقهای پس انداز" (Sparkassen) آلمان، گئورگ فارن شون (Georg Fahrenschon)، در مصاحبه ای با کانال اول تلویزیون دولتی آلمان میگوید: "در هر حال این یک آزمایش بزرگ توان تحمل بود، توان تحملی که در واقع یکشبه از مؤسسات طلب شد."

کاری که بانکهای مردود شده باید انجام بدهند 

13 بانکی که در کنترل توان تحمل مردود شدند، حال 6 تا 9 ماه وقت دارند، تا شکاف سرمایه خود را پر کنند. اینکه آنها چگونه قصد انجام این کار را دارند، باید طی 14 روز به بانک مرکزی اروپا اطلاع دهند. یک امکان این خواهد بود، که این بانکها، وامها و اوراق بهادار خود را از بانک جدا کنند (یعنی بفروشند)، تا خطرات متوجه خود را کاهش دهند. در کنار آن، بانکها میتوانستند تلاش کنند، در جریان افزایش سرمایه از سرمایه گذاران خود پول جدید بدست آورند.

بسیاری از مؤسسات در جریان انجام امتحان توان تحمل، ذخایر خالی سرمایه خود را پر کرده بودند، تا بهرترتیبی است، از این کنترل موفق بیرون بیایند. برای نمونه، دویچه بانک (Die Deutsche Bank) در ماه ژوئن در جریان افزایش سرمایه خود، 8.4 میلیارد یورو پول جمع کرد. بنابه محاسبات کارشناسان بانک آمریکایی تأمین سرمایه [یا بانک سرمایه گذاری] مورگن استن لی (Morgen Stanley)، بانکهایی که مشکل کمبود سرمایه داشتند، طی ماههای اخیر، سرمایه اصلی خود را به میزان 47 میلیارد یورو بهبود بخشیدند.

پیش زمینه اصلی امتحان همه جانبه بانکها در حوزه یورو، شروع آتی ایجاد اتحاد بانکی (Bankenunion) در اروپا است: در روز 4 نوامبر [سال جاری]، بانک مرکزی اروپا نظارت بر 120 بانک اصلی در حوزه یورو را بعهده میگیرد.
--------------------
محتوای مقاله، دیدگاه مترجم را منعکس نمیکند. اطلاعات موجود در بخش توضیحات، از سوی مترجم و با دقت لازم، از منابع مختلف آلمانی زبان جمع آوری شده اند.
عنوان اصلی مقاله: 25 بانک در امتحان توان تحمل مردود میشوند
25 Banken fallen durch den Stresstest
تاریخ اصلی مقاله: 26 اکتبر 2014 – 4 آبان 1393
علامت کروشه [] و مطالب درون آن، برای انتقال بهتر موضوع، از سوی مترجم بکار رفته اند.
تأکید از طریق فونت درشت و خط کشی در داخل متن بجز سرتیترها، از مترجم است.
----------------------------------------------------------

مطلب پایین، یک روز پیش از اعلام نتایج بررسی توان تحمل بانکها منتشر شده، از این رو، حاوی احتمالاتی پیرامون نتایج بررسی است. ترجمه آن بدلیل توضیح دقیق تر محتوا و مکانیزم انجام بررسی موضوع مقاله بالا صورت میگیرد.

25 اکتبر 2014- 3 آبان 1393

1- کنترل توان تحمل بانکها چگونه انجام میشود؟

با انجام بررسی توان تحمل بانکها، بانک مرکزی اروپا خطرات متوجه بانکها را مورد بازرسی قرار میدهد- اینکه آیا آنها وامهای غیرقابل دریافت و اوراق بهادار غیرقابل وصول در حسابهای خود دارند. این امتحان باید اعتماد شهروندان و بازارها را به بانکها تقویت کند، همچنین، موجب شفافیت و ثبات [در فعالیتهای بانکی] گردد. بانک مرکزی اروپا از "چک تندرستی" صحبت میکند. نتایج این تست برای بانک مرکزی اروپا غیرقابل چشم پوشی هستند:

بانک مرکزی اروپا در روز 4 نوامبر نظارت مرکزی بر مهم ترین بانکهای حوزه یورو را بعهده میگیرد. از این رو، پیش از رسیدن این تاریخ، قصد دارد مطمئن شود، که بدهی های کهنه بانکها با توسل به کلک به شرایط جدید منتقل نمیشوند.

2- کدام بانکها مورد کنترل قرار گرفتند؟

در این امتحان، 130 بانک مهم حوزه یورو مورد کنترل قرار گرفته اند. بنابه اطلاع بانک مرکزی اروپا، بانکهای مورد بررسی واقع شده، بخش اعظم حوزه بانکی اروپا را در بر میگیرند. 25 بانک و از آن میان: دویچه بانک (Die Deutsche Bank) و کومرتس بانک (Die Commerzbank) به آلمان تعلق دارند.

3- چگونگی انجام بررسی

از ماه دسامبر سال 2013 کارکنان بانک مرکزی اروپا همراه با ناظرین بانکی کشورها و هزاران بازرس اقتصادی، در حال روشن ساختن [وضعیت مالی] بانکهای حوزه یورو بودند. در گام اول، بانک مرکزی اروپا  میزان تعهدات در بیلان بانکها را مورد بررسی قرار داد. در این اقدام، قبل از همه موضوع بر سر کیفیت ارزش وامهای پرداخت شده به مشتریان بود: آیا وامهای سپرده شده، غیرقابل وصول هستند؟ آیا وام گیرندگان، بخصوص از میان شرکتهای متوسط، میتوانند بدهیهای خود را بازپرداخت کنند؟

برای اینکه در اینجا، عدم وصول وامها [در حساب بیلان بانکها] جایگزین گردد، بانکها باید به نرخ سهم سرمایه اصلی به میزان 8% مجهز باشند- یعنی قادر شوند حداقل 8% از وامهای پرداختی را با سرمایه اصلی خود بپوشانند، تا خسارات احتمالی را جبران کنند. در گام دوم، بانک مرکزی اروپا ، بانکهای مورد بررسی را با دو سناریو مقابله کرد: اول: سناریوی پایه [یا حالت عادی] و دوم: سناریوی شرایط بحرانی، که در حالت دوم، موضوع بر سر امتحان واقعی بود:

یک بانک در برابر تنزل نرخ رشد اقتصادی [در کشور خود] چگونه واکنش نشان میدهد؟ بانک مرکزی اروپا بررسی میکند، که آیا حتی در یک چنین شرایطی، یک بانک هنوز قادر به حفظ نرخ سهم سرمایه اصلی حداقل به میزان 5.5% حجم تعهدات خود خواهد بود؟

4- عواقب مردود شدن بانکها

آیا بانکها قادر به قبولی در این کنترل نمی شوند، در اینصورت باید سرمایه اصلی خود را افزایش بدهند. آنها دو هفته وقت دارند، تا روشن کنند، چگونه شکافهای سرمایه ای خود را پر خواهند کرد. بعد از آن، بانک مرکزی اروپا به آنها 9 ماه وقت میدهد، تا سرمایه طلب شده را تهیه کنند. اگر آنها قادر به این اقدام نشوند، در بدترین حالت، در معرض تعطیل شدن قرار میگیرند. از نظر بانک مرکزی اروپا اما تا این موعد، "راهی خیلی طولانی در پیش است". حتی پیش از اعلام نتایج بررسی، بسیاری از بانکها دست به اقدامات احتیاطی زدند: براساس گزارش بانک مرکزی آلمان، بانکهای حوزه یورو طی ماههای اخیر با صرف مبلغی بمیزان 200 میلیارد یورو وضعیت بیلان خود را تقویت کردند.

5- آیا بانکهای متزلزل هم وجود دارند؟

رئیس نهاد دولتی نظارت بر بانکها در آلمان (Die deutschen Finanzaufsicht BaFin)، الکه کونیگ (Elke König)، گمان میکند، که بعضی از بانکها در فرانسه و ایتالیا در این بررسی موفق نخواهند شد. علاوه بر این، بانکهایی در قبرس و یونان، بعنوان بانکهایی متزلزل محسوب میگردند. روزنامه اقتصادی آلمانی هندلز بلات (Handelsblatt)، براساس گفته های کارشناسان حوزه مالی در انتهای هفته گذشته، مدعی است، که تعداد زیادی از بانکها این بررسی را با موفقیت پشت سر نگذاشته اند. در میان آنها اما بانک آلمانی وجود نداشته است. بنابه اعلام خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg)، در سراسر اروپا حتی 25 بانک در این بررسی مردود شده اند. مؤسسه معاملات اوراق قرضه  (Pimco) ، به رقم 18 بانک [مردود شده]، اشاره میکند.
----------------------------------------------------------

در نشانی زیر نیز نکاتی کوتاه از مطلبی که در آغاز عملیات بررسی وضعیت بانکها از منبع بالا منتشر شده، درج میگردد:

23 فوریه 2014- 4 اسفند 1392

بازرسی حرفه ای بانکها توسط بانک مرکزی اروپا

یکبار بازرسی- [و دیگر] عدم نیاز به نجات [از بحران]؟

بیش از 1000 بازرسی بیلان بانکها، 130 بانک و صدها میلیون یورو هزینه:

در این هفته، بزرگترین بازرسی تخصصی (Banken-TÜV) آغاز شده است. برخی جزئیات این پروژه بزرگ، بیهوده بنظر میرسد. آیا هزینه های صرف شده ضروری است؟

24 بانک در آلمان و 130 بانک در کل حوزه یورو. این یک اقدام بی سابقه است. هدف این است:

بررسی بانکهای حوزه یورو باید به این هدف کمک کند، که قاره اروپا 6 سال پس از ورشسکستگی بانک له من برادرز (Lehman Brothers) در آمریکا، بطور قطعی بر بحران مالی غلبه کند.

پیش زمینه فکری: برای یک رشد اقتصادی پایدار، اقتصاد به بانکهای نیرومند نیازمند است. اما اینکه آیا بانکهای اروپایی حقیقتاً سالم هستند، در میان دولتها و بانکهای مرکزی مورد تردید شدید است. هنوز هم بانکهای اسپانیا، پرتقال و یونان، به اقتصادهای محلی خود وامهای کمی پرداخت میکنند؛ و هنوز بانکهای زیادی هستند، که بدون حمایت دولتی قادر به ادامه حیات نیستند.

ایجاد اتحاد بانکی (Bankenunion) در اروپا باید این وضعیت را تغییر دهد. از پاییز کنونی، دیگر نه نهادهای نظارت کشوری بلکه بانک مرکزی اروپا برای کنترل بانکهای بزرگ مسئول خواهد بود. درخواست دولتها [از بانک مرکزی اروپا] کاملاً صریح است: بانک مرکزی اروپا باید بانکهای معمولی را از طریق یک نظارت مرکزی و دقیق [بلحاظ قدرت مالی] ایمن تر سازد. هدف بازرسی کنونی این است، که تعهدات احتمالی کهنه بانکها را کشف کنند، پیش از آنکه، کنترل بانکها به بانک مرکزی اروپا سپرده شود.

- تأکید از طریق فونت درشت و خط کشی در پاراگراف ماقبل آخر، از مترجم است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ